T'interessa
Organismes
Portals
Visualització de contingut web
INVASSAT Emprenedor
- Què és la prevenció de riscos laborals?
- Què és l'INVASSAT
- Principals obligacions en prevenció de riscos laborals
- Tràmits en prevenció de riscos laborals
- Els treballadors i la prevenció de riscos laborals
- La construcció: un sector particular
- Obligacions de les empreses usuàries d'ETTs
- Preguntes més freqüents
Si té dubtes en relació amb la prevenció de riscos laborals CONSULTE'NS
Visualització de contingut web
Tràmits en prevenció de riscos laborals
Comunicar l'obertura del centre de treball o la represa de l'activitat
Ha de realitzar-se una comunicació a l'autoritat laboral, tant de l'obertura de centres de treball com de la represa de l'activitat després d'efectuar alteracions, ampliacions o transformacions d'importància, segons s'establix en l'Orde TIN 1071/2010, de 27 d'abril. L'obligació de realitzar la dita comunicació correspon a l'empresari, i haurà d'efectuar-se prèviament o dins dels trenta dies següents a l'obertura o represa.
Ajuda: Vegeu detall del procediment i documentació a presentar.
Notificar els accidents de treball i les malalties professionals
L'empresari està obligat a notificar a l'autoritat laboral els accidents de treball i malalties professionals que hagen patit els seus treballadors, segons s'establix en larticle 23.1.e y 23.3 de la LPRL, i en la forma prevista en l'Orde de 16 de desembre de 1987.
Especialment, ha de tindre's en compte que aquells accidents que provoquen la defunció del treballador, que siguen considerats com a greus o molt greus o que afecten més de quatre treballadors, hauran de comunicar-se a l'autoritat laboral, en el termini màxim de vint-i-quatre hores.
Ajuda: Vegeu detall del procediment i documentació a presentar.
Comunicar l'exempció de l'obligació d'auditoria
Les empreses que exercisquen l'activitat preventiva amb els seus propis mitjans, hauran de sotmetre el seu sistema de prevenció a una auditoria o avaluació externa, segons es regula en el capítol V del RSP.
Ajuda: Llistat d'entitats auditores autoritzades
No obstant això, per a les empreses de fins a 50 treballadors que no realitzen activitats de l'annex I del RSP i que exercixen les activitats preventives amb els seus mitjans, sempre que les dites activitats preventives siguen d'escassa complexitat, es considera que han complit l'obligació d'auditoria quan òmpliguen i remeten a l'autoritat laboral una notificació sobre la concurrència de condicions que no fan necessari recórrer a esta, segons model establit en l'annex II del RSP
Ajuda: descarregueu model a presentar (annex II del RSP)
Sol·licitar el registre i depòsit de les actes de designació de delegats de prevenció i de constitució dels comités de Seguretat i Salut
S'ha de dur a terme una sol·licitud de registre i depòsit de les actes de designació de delegats de Prevenció i, en cas d'empreses de més de 50 treballadors, de constitució dels comités de Seguretat i Salut, d'acord amb el que preveu el Decret 18/2000, de 8 de febrer, del Govern Valencià.
Per a això, s'hauran d'omplir (en imprés normalitzat) les corresponents actes i presentar-les en el termini d'un mes en el depòsit d'actes de designació de delegats de Prevenció i en el depòsit d'actes de constitució de comités, respectivament.
En cas de creació d'un Comité de Seguretat i Salut Intercentres, la comunicació i la corresponent acta de constitució haurà de presentar-se davant de la Direcció General de Treball i Seguretat Laboral de la conselleria competent territorialment.
Ajuda: Vegeu detall del procediment i documentació a presentar